Resources

InsideClimate News

InsideClimate News, a news website run by a public relations firm, was started by a consultant of the Rockefeller family, David Sassoon. What started as a blog is now a “pay for play” journalism outlet that allows wealthy foundations to commission series based on preconceived ideas and beliefs.

DeSmog Blog

In 2006, DeSmog Blog entered the Internet’s crowded world of opinion, commentary and news with an ambitious goal: to provide balanced coverage to politically charged debates over environmental issues like climate change.

Rockefeller Brothers Fund

The Rockefeller Brothers Fund (RBF) was founded in 1940 by John D. Rockefeller, Jr.’s five sons as “a vehicle by which they could share advice and research on charitable activities and coordinate their philanthropic efforts to better effect,” the RBF website states.

The fund’s “charitable activities” and “philanthropic efforts” since then have included eugenics research, population control, giving to Planned Parenthood and more recently promoting climate change alarmism and attacking fossil fuels. RBF is one of the foundations which has funded anti-ExxonMobil investigative journalism projects.

ProPublica

ProPublica was founded in 2007 with support from The liberal Sandler Foundation, The MacArthur Foundation and others. Since then, ProPublica has received at least $33.35 million from the Sandler Foundation according to tax documents. It has also received funding George Soros’ Open Society Foundations, the Knight Foundation and the Ford Foundation (not affiliated with the car company.).

350.org

350.org calls itself a “grassroots climate change movement.” Eco-activist Bill McKibben, who claimed there would be “an onslaught of daily emergencies” during Trump’s presidency, co-founded it in 2008. The left-wing group backed climate-focused anti-Trump protests and the Women’s March in January 2017. McKibben also endorsed the upcoming “People’s Climate March,” saying the march will “show the election didn’t cancel physics.”